ZWALCZNUDE.PL ma na swoim koncie ponad 120 gier miejskich: historyczne, przygodowe, sciencefiction, rodzinne, dla dorosłych, PRL, ojciec chrzestny, gry otwarte i prywatne.

 

Poniżej nasze ostatnie realizacje oraz kilka przykładów z poprzednich lat.

W razie pytań prosimy o kontakt na kradkowska@zwalcznude.pl lub monika@zwalcznude.pl

NASZE REALIZACJE

2017

Aktywna Rodzina – POMAGAMY!

Fundacja Zwalcz Nudę w terminie 10.06 – 07.10.2017 zrealizowała już IV edycję projektu Aktywna Rodzina. W tym roku projekt został zmodyfikowany i zyskał tytuł Aktywna rodzina – POMAGAMY!

Projekt został zrealizowany przy współpracy z miastem stołecznym Warszawa oraz lokalnymi Partnerami. W naszym projekcie wzięło udział ponad 10 000 osób, uczestników gier miejskich oraz osób które bezpłatnie mogły skorzystać ze wszystkich atrakcji na piknikach rodzinnych. W ramach bezpłatnych animacji, rodziny mogły uczestniczyć m.in. w warsztatach plastycznych i kulinarnych, zajęciach sportowych, eksperymentach naukowych, zajęciach językowych, warsztatach programowania i robotyki.

Projekt „Aktywna Rodzina POMAGAMY!” to Projekt, którego głównym założeniem było  umocnienie więzi rodzinnych poprzez wspólną zabawę i rodzinne, aktywne spędzenie czasu. 20 gier miejskich i pikników rodzinnych to cykl powszechnych i innowacyjnych wydarzeń w przestrzeni publicznej sprzyjających wzmacnianiu więzi rodzinnych w szczególności zawierających: działania z elementami edukacyjno-integracyjnymi, sportowymi, kulturalnymi i poznawczymi, wspierającymi aktywność uczestników, rozwijającymi świadomość rodziców na temat sposobów spędzania czasu ze swoimi dziećmi. Dodatkowym elementem projektu, który stanowi nowość w stosunku do poprzednich jego edycji jest zaangażowanie lokalnych NGO. Wsparły one działania animacyjne projektu, ale też pomysły na codzienne, wspólne spędzanie czasu w prywatnym życiu

Więcej informacji>>>

Projekt współfinansowany ze środków m.st Warszawy

Fundacja Zwalcz Nudę zrealizowała dla dzieci i rodziców z dzielnicy Włochy serię 5 warsztatów krajoznawczych na temat: Japonii,Włoch, Francji, Ukrainie i Polsce. Warsztaty odbywały się w terminie od 15 lipca do 9 września 2017 roku i zostały podzielone na dwie grupy wiekowe 4-6 oraz 6-12 lat. W sumie Fundacja Zwalcz Nudę zorganizowała 10 warsztatów. Fundacja Zwalcz Nudę otrzymała wiele pozytywnych komentarzy i podziękowań od uczestników warsztatów. Akcja odbiła się szerokim echem w mediach lokalnych.

Wszystkie warsztaty odbyły się w dwóch grupach jedna o 12:00 druga o 13:30 na każdą z grup zapisać się mogło 20 osób.

a) Włochy 15.07.2017, Park Marka Kotańskiego- prowadząca Marta Smaruj, dzieci stworzyły z dzieł Michała Anioła, Rafaela, Donatella i Leaonarda Da Vinci – ścieżkę edukacyjną na wzór ścieżek, z największych muzeów świata.
b) Francja 22.07.2017, Park Kombatanów- prowadząca Alicja Kopczyńska – Bownik, dzieci stworzyły komiksy inspirowane dziełami Alberta Uderzo komiksy opowiadające histrię Asterixa i Obelixa oraz tego co by robili w naszej dzielnicy.
c) Japonia 19.08.2017, Teren przy ul. Astronautów 6, Piknik Aktywnego Mieszkańca – prowadząca Olga Mazurkiewicz, dzieci stworzyły postacie z japońskich bajek i animacji – manga ( tego dnia wyjątkowo nie sprzyjała pogoda, w poło 2 warsztatów rozpoczęła się ulewa)
d) Polska 27.08.2017, Teren przy Fasolowej i Zapustnej, Piknik „Pocztówka z wakacji” – prowadząca Katarzyna Cabaj, dzieci wykonały krajobrazy polskie ciekawą techniką wydmuchiwania farby plakatowej przez słomkę
e) Ukraina , 9.09.2017, Dom Kultury Włochy – prowadząca Ganna Vodianchuck,  dzieci wykonały tradycyjną ukraińską zabawkę – lalkę motankę.

W sumie na zajęcia zapisało się ok. 300 osób, niestety z projektu skorzystało mniej osób. Dwa pierwsze warsztaty odbyły się w prawie pełnym składzie – wszyscy byli bardzo zadowolenie mimo, że podczas warsztatów na temat Włoch wisiały nad nami ciężkie burzowe chmury

Cały świat na Włochach

Gra miejska w ramach projektu „Cały świat na Włochach” odbyła się 20 sierpnia na terenie dzielnicy. Fabuła gry oparta była na inspiracji postacią Tony’ego Halika i jego dokonaniami. Uczestnicy gry pełnili w niej rolę spadkobierców dorobku tego polskiego podróżnika,
który w specjalnym liście do nich skierowanym, zapisał wskazówki dotyczące planowaniej podróży. Ze względu na fakt, że nie mógł on jej zrealizować, nasi dzielni śmiałkowie mieli podjąć wyzwanie, odwiedzić kraje wskazane przez Halika i poznać ich kulturę. Każdy z sześciu przystanków podróży reprezentował wybraną kulturę świata. Na drużyny czekały następujące zadania:

  • budowanie kolumny greckiej przy użyciu gry Tower of power,
  • gra memory związana z włoskimi dziełami sztuki,
  • układanie na czas słowa z klocków za pomocą chińskich pałeczek,
  • rozwiązywanie zagadek afrykańskich,
  • poszukiwanie indyjskich skarbów za pomocą wykrywacza metalu,
  • tworzenie indiańskich łapaczy snów.

Za każde wykonane zadanie drużyny mogły otrzymać maksymalnie pięć punktów, które odznaczane były na specjalnych legitymacjach podróżniczych opatrzonych nazwą zespołu. Na trzy najlepsze drużyny czekały wspaniałe nagrody, m.in. książki, podróżnicze gry planszowe czy vouchery na lody w lokalnej cukierni Słodki Miś.

Wielokulturowa gra miejska

Gra miejska została zorganizowana dla klas nauczania początkowego (I-III) w Szkole Podstawowej nr 72, im. Przyjaciół Grochowa, ul. Paca 44.

Punkty gry zostały umieszczone w salach lekcyjnych oraz w małej sali gimnastycznej.

Na początku wydarzenia wszystkie klasy, nauczyciele oraz opiekunowie spotkali się na sali gimnastycznej gdzie nastąpiło wprowadzenie do gry miejskiej.

Następnie dzieci rozeszły się w grupach liczących około 38-40 osób do sal gdzie czekały na nich zadania do wykonania

SCENARIUSZ WYDARZENIA po rozejściu się grup do sal lekcyjnych:

Po przyjściu grupy animatorzy proszą uczniów żeby stanęli w kole. Dzieci odliczają od 1 do 6 i zostają podzielone na 6 grup. W grupach siadają aby poznać pierwsze zadanie wprowadzające w grę.

Animatorzy rozdają dzieciom identyfikatory (samoprzylepne karteczki do naklejenia) oraz paszporty -legitymację – 1 dla każdego dziecka. Na karteczkach jest zaznaczony kolor do której drużyny dziecko należy (czerwona, zielona, żółta, niebieska, fioletowa, pomarańczowa). Dzieci piszą na nim swoje imię i przyklejają w widocznym miejscu. Piszą również swoje imię na legitymacji.

Edukacyjna gra miejska o Wiśle

Czy wiecie, że dnia 22 czerwca 2016 na wniosek oddolnej inicjatywy społecznej, Sejm RP ogłosił Rok Rzeki Wisły w 2017?

Wisła jest najdłuższą polską rzeką i należy do dużych rzek europejskich. Jest uważana przez wielu Polaków za symbol naszej Ojczyzny – jest z nią wręcz utożsamiana. Określana jest też często jako „królowa polskich rzek”. Nie oznacza to jednak wcale, że jest przez nich wszystkich znana.

Warto zatem, zwłaszcza w roku 2017, który został uznany przez Sejm Rzeczpospolitej Polskiej za Rok Wisły, przyjrzeć się jej w różnych aspektach geograficznych: przyrodniczych, społeczno-kulturowych, w tym humanistycznych, jak też gospodarczych.

Zwróćcie uwagę na to, że Wisłę można postrzegać jako:

  • obiekt geograficzny, który można (należy) poznawać, badać i opisywać, dzięki czemu szukamy i zbliżamy się do prawdy o rzece – o procesach, zjawiskach w niej zachodzących,
  • źródło piękna – piękno samej Wisły i jej doliny współtworzy piękne krajobrazy nadwiślańskie,
  • źródło wielorakiego dobra, rozumianego jako dobro „samo w sobie” oraz „dobro użyteczne” – źródło różnego rodzaju zasobów.

Dbajmy i chrońmy Wisłę pod każdym względem. Jest to bowiem nasz narodowy, wciąż niedoceniany skarb.

Przyjrzyjmy się bliżej królowej polskich rzek – poznajmy ją i odkryjmy jej tajemnice!

Poszukiwacze przygód!

Specjalnie dla Was przygotowaliśmy zadania dzięki którym lepiej poznacie rzekę Wisłę. Waszym zadaniem jest odwiedzenie miejsc, które zostały zaznaczone na mapie. Spotkacie tam naszych Agentów, którym dobro Wisły wyjątkowo leży na sercu – z resztą mamy nadzieję, że jak nam wszystkim!

Zapoznajecie się z regulaminem gry (na odwrocie) i postępujcie zgodnie z nim.

Fundacja Zwalcz Nudę zrealizowała serię 3 warsztatów dla dzieci i rodziców z dzielnicy Wilanów.

Zajęcia miały tematykę krajoznawczą i dotyczyły kolejno: Japonii, Francji i Hiszpanii. Warsztaty odbywały się w terminie od 14 do 28 października 2017 roku i zostały podzielone na dwie grupy wiekowe 3-6 oraz 7-12 lat. W sumie Fundacja

Zwalcz Nudę zorganizowała 6 warsztatów, które za każdym razem cieszyły się zainteresowaniem mieszkańców i ich pozytywnymi komentarzami.

Wszystkie warsztaty odbyły się w dwóch grupach wiekowych, jedna o 12:00, a druga o 14:00. Do każdeh z grup zapisać się mogło maksymalnie 20 osób. Wszystkie warsztaty odbyły się w Bibliotece Publicznej w Dzienicy Wilanów m.st. Warszawy przy ul. Kolegiackiej

a) Japonia 14.10.2017 – prowadząca Dominika Stępień –  dzieci zapisały swoje imiona po japońsku oraz przygotowały wraz z rodzicami maki, czyli jeden z rodzajów sushi

b) Francja 21.10.2017 – prowadząca Karolina Piela –  dzieci stworzyły wspólnie makietę wieży Eiffla, własne flagi francuskie oraz spróbowały tamtejszych przysmaków – słodkich winogron, dojrzałych serów oraz chrupiących bagietek.

c) Japonia 28.10.2017- prowadząca Karolina Łucznik, liczna odbiorców- dzieci nauczyły się kilku kroków tańca flamenco, stworzyły swoje kolorowe domy inspirowane budynkami Antoniego Gaudiego oraz zaśpiewały piosenkę w języku hiszpańskim. Uczestnicy warsztatów mieli także okazję spróbować hiszpańskich przekąsek, m.in. Sera manchego, szynki serrano, chorizo oraz soku ze świeżych pomarańczy.

Kilka informacji o grze miejskiej:

W ramach projektu odbyła się również niestandardowa gra miejska zatytułowana „Odzyskać dzieła Wilanowa”

Gra miejska w ramach projektu „Cały świat w Wilanowie” odbyła się w terminie 9-29 października 2017 na terenie dzielnicy. Za pośrednictwem strony internetowej swój udział w grze zadeklarowało siedem drużyn, które zrzeszały łącznie 28 uczestników w różnym wieku.

Gra miała niepowtarzalną formę, część zadań bowiem dostępna była na terenie dzielnicy Wilanów w postaci kodów QR (po jednym w: Bibliotece Publicznej przy ul. Kolegiackiej 3, w Boom Klubie ul. Sarmacka 28 oraz w barze Gorący Pies przy al. Rzeczypospolitej 10). Pozostałe trzy zadania uczestnicy gry otrzymywali drogą mailową przy zapisaniu na grę.

Razem z opisanymi zadaniami, zgłoszone drużyny w mailu powitalnym uzyskiwały regulamin gry oraz dokładną instrukcję działania kodów QR.

Fabuła gry oparta była na historii o zuchwałych złodziejach, którzy ukradli cenne dzieła sztuki z muzeów na terenie dzielincy Wilanów. Uczestnicy gry pełnili w niej rolę poszukiwaczy zaginionych dzieł, które odzyskiwali od porywaczy, realizując kolejne zadania.

Na drużyny czekały następujące wyzwania:

– puzzle oraz odgadywanie miejsca, które zostało na nich przedstawione,

– stworzenie własnego haiku na dowolny temat,

– pokazanie wraz z drużyną swojego ulubionego kraju,

– rozwiązywanie zagadek afrykańskich,

– poszukiwanie elementów nawiązujących do innych kultur na terenie dzielnicy Wilanów i sfotografowanie ich,

– tworzenie wieży Eiffla z dowolnych materiałów.

 

Za każde wykonane zadanie drużyny mogły otrzymać maksymalnie pięć punktów, które przyznawane były w każdą niedzielę i publikowane w rankingu drużyn na stronie internetowej w zakładce projektu. Na trzy najlepsze drużyny czekały wspaniałe nagrody, m.in. Książki podróżnicze czy gry planszowe.

Duchy Łakomczuchy na Bielanach
Gra miejska z okazji Halloween

Fundacja Zwalcz Nudę wraz z UD Bielnay zaprosiła wszystkie dzieci razem z rodzicami do wspólnej zabawy i obchodzenia – święta DziadówNa starcie gry – w Kalimbie, ul. Cegłowska 32, uczestnicy otrzymali mapę miejsc gdzie spotkali naszych upiornych pomocników  którzy przygotowali dla nich zadania do wykonania.

Partnerami wydarzenia byli:
1. Kalimba toys (ul. Cegłowska 32)
2. Czytelnia (al. Zjednoczenia 46)
3. Jadłostacja (ul Kasprowicza 48)
4. SLOU (al. Zjednoczenia 11)
5. Mała Forma (al. Zjednoczenia 11)
6. WakeCup CAFE Zjednoczenia (al. Zjednoczenia 1)
7. Café de la Poste (ul. Schroegera 72)
8. with love to design (ul. Schroegera 74)
9. stylove (ul. Schroegera 74)
10. Roślina (ul. Schroegera 80)
Zarys fabuły:

Drogie Duchy Łakomczuchy musimy Was poprosić o pomoc. ⚰🎩👻🎃 Na Bielanach zamieszkały trzy duchy literatów, które nie mogą się uwolnić i opuścić naszej dzielnicy… Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się uwolnić literatów i zaspokoić głód Duchów Łakomczuchów 👈👈👈

Mokotowska Akademia Tajnych Agentów

20 maja odbyło się wyjątkowe szkolenie w Mokotowskiej Akademii Tajnych Agentów. Na kadetów czekało wiele ciekawych i wymagających zadań godnych prawdziwych agentów. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w naszej zabawie, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy!  Dzięki Wam nasza dzielnica znów jest bezpieczna ! 🙂

Kilka informacji o grze miejskiej:

Gra skierowana jest do wszystkich mieszkańców Warszawy i okolic – rodzin z dziećmi, młodzieży, osób dorosłych i seniorów. Potrzebujemy Tajnych Agentów w różnym wieku – ze zróżnicowaną wiedzą i doświadczeniem!

Gra miejska jest otwartym naborem kandydatów na Tajnych Agentów, którzy – jeśli zakończą misję – zostaną wcieleni do  Akademii Tajnych Agentów. Na początku gry uczestnicy dostają wszystkie potrzebne materiały oraz mapę z zaznaczonymi punktami na których czekają Tajni Agenci.

Na każdym z punktów Tajni Agenci wyznaczają kandydatom zadania do wykonania aby sprawdzić ich umiejętności, sprawności, wiedzę oraz doświadczenia i zweryfikować czy mogą zostać wcieleni do  Akademii Tajnych Agentów i służyć swojemu miastu i dzielnicy. Sposób wykonania zadania jest punktowany, a zwycięskie drużyny otrzymają nagrody.

Gra miejska i piknik rodzinny z okazji Dnia Dziecka

1 czerwca 2017 r.

16:00-20:00

Centrum Handlowe FERIO Wawer, ul. Szpotańskiego 4

Czy są wśród Was odważni mieszkańcy Wawra i okolic, którzy chcieliby odbyć szkolenie i wstąpić do Wawerskiej Akademii Tajnych Agentów?

Ostatnio w naszej Dzielnicy dzieją się podejrzane rzeczy! Trzy – na szczęście w porę – udaremnione kradzieże, podszywanie się pod inne osoby, przejęcie jednego z numerów telefonu w Urzędzie Dzielnicy Wawer i podsłuchy oraz dziwne malunki pojawiające się w okolicach ulicy Patriotów, tajemnicze i prawdopodobnie zaszyfrowane anonse w lokalnej gazecie…

Mieszkańcy skarżą się na głuche telefony i już nie czują się tu tak bezpiecznie jak jeszcze kilka miesięcy temu… Cały czas sprawdzamy, czy za tymi wszystkimi wybrykami stoi jedna szajka przestępcza, czy może sieć zupełnie niezwiązanych ze sobą osób.

Chcemy dmuchać na zimne, więc postanowiliśmy działać szybko! Nasza Dzielnica potrzebuje przeszkolonych Tajnych Agentów, którzy będą stać na straży porządku, a w nagłych przypadkach dzięki swojej detektywistycznej wiedzy oraz ogólnej sprawności, pomogą nam w rozwikłaniu zagadek kryminalnych i wesprą nas swoimi działaniami!

Z tego powodu rozpoczynamy nabór kadetów do Wawerskiej Akademii Tajnych Agentów!

Przyjdź na grę miejską i sprawdź się!

 

Planeta Zwierząt

Fundacja Zwalcz Nudę przygotowała grę miejską, która składała się z 6 zadań – część z nich odbywała się na
terenie Warszawskiego ZOO – uczestnicy mieli zapewniony bezpłatny wstęp. Na grę zapisało się ok. 200 osób
w sumie 50 drużyn. Dzięki sprawnemu przeprowadzeniu gry miejskiej i współpracy z lokalnymi organizacjami
poszerzyliśmy wiedzę uczestników na tematy opisane w autorskim scenariuszu. Przeprowadziliśmy też szeroko
zakrojoną w mediach akcję promocyjną. W promocję wydarzenia włączyły się takie media jak: Radio Eska,
Wiadomości Sąsiedzkie, Informator Stolicy, mapamamy.pl, mapadzieci.pl, dzieckowwarszawie.pl, czasdzieci.pl
czy ekologia.pl. Przygotowaliśmy również kampanię viralową, której ilość odbiorców sięgnęła ponad 10 000.
Bohaterami kampanii zostali: Monika i Marcin Żewłakow, Akop Szostak czy Tomasz Smokowski.

Dzięki wsparciu gwiazd i sportowców
mogliśmy propagować wiedzę na temat ochrony zwierząt oraz postaw pro-zwierzęcych. Poprzez kampanię
viralową oraz edukacyjnej grze miejskiej mogliśmy poszerzyć świadomości różnych grup społecznych w
zakresie praw zwierząt, opieki nad zwierzętami oraz ich humanitarnego traktowania. Poprzez współpracę ze
stołecznymi organizacjami działającymi na rzecz zwierząt ( Fundacja Azylu pod Psim Aniołem, Towarzystwo
Ochrony Ptaków) zmotywowaliśmy uczestników do podejmowania potrzebnych działań na rzecz zwierząt, oraz
uwrażliwiliśmy ludzi na los zwierząt i konieczność reagowania w sytuacji nadużyć wobec nich. Przeprowadzone
działania przyniosły efekt w postaci zwiększenia świadomości mieszkańców na temat roli zwierząt w mieście
oraz w życiu każdego człowieka. Udało się również zwrócić uwagę uczestników na na sposoby w jakie oni,
osobiście mogą osobiście mogą się zachowywać, by wspierać powyższe cele na co dzień.

Partnerzy Projektu 

2016

Potworny Uniwersytet

W sobotę, 17 września potworni Profesorowie przygotowali nietypowe zadania dla swoich studentów.

Grę zorganizowała Fundacja Zwalcz Nudę oraz Centrum Komunikacji Społecznej.

Każdy żak dostał swój Indeks a rok akademicki uroczystym przemówieniem rozpoczął Dziekan Potworzasty.

Nasi gracze musieli m.in. rozpoznać różne zapachy, pokonać wyznaczoną trasę w kamizelce z obciążeniem, nawlec igłę w specjalnych goglach zniekształcajacych widziany świat a to wszystko podczas pierwszego dnia nauki na Potwornym Uniwersytecie. 😉

Studenci z najlepszymi ocenami zdobyli nagrody!

Pamiętajcie, że w komuniakacji miejskiej nie można być Potworem.

Dziękujemy za wspólną zabawę! 🙂

Zarys fabuły:

Z uwagi na międzygalaktyczną współpracę w Warszawie został otwarty Potworny Uniwersytet, którego celem jest wymiana wiedzy na temat istot pozaziemskich, w tym potworów, które od lat żyją na naszej planecie. Pragniemy przygotować naszych studentów do podróży międzygalaktycznych…

Drodzy Studenci!

Zostaliście przyjęci na Uniwersytet Potworny. Waszym zadaniem jest zgłębienie wiedzy na temat różnych kultur, ras i obyczajów.

Weźcie udział w zajęciach akademickich/ wykonajcie zadania, które dla Was przygotowali i zdobądźcie jak najlepsze oceny.

Odwiedźcie:

Prof. Hałaśnica Głuchawa – Uwaga drodzy Studenci Pani profesor sprawdzi możliwości Waszego głosu!!!! 😀

Prof. Knyszojadę Smrodliwą – wszelkie zapachy te ładne i te mniej przyjemne to jej specjalność, na niektórych zajęciach lepiej żebyście zatkali nos!

Prof. Rozpychacz Wybredny – Prof. Wybredny mieszka na co dzień na przeludnionej planecie. Namiastkę tego ścisku poznacie na jego zajęciach.

Prof. Zastawiasz Olbrzymi – profesor pochodzi z planety wielkiej i pełnej wielkich stworów. Sprawdzi on Waszą tężyznę fizyczną.

Prof. Siedziołek Przyciężki – pochodzi z wielkiej planety, gdzie przyciąganie jest 20x większe niż na Ziemi. Stąd jak już gdzieś usiądzie – ciężko mu wstać. Poznacie jakie to uczucie być ociężałym Poooootwooooreeeeem. 😀

Prof. Oknogapka Permanentna – Pani Profesor ma bardzo słaby wzrok. Na zajęciach będziecie ćwiczyć czynności, przy których wzrok oknogapa bardzo utrudnia ich wykonanie. Bądźcie cierpliwi!

100 atrakcji na 100 lecie 

Zarys fabuły:

Drodzy poszukiwacze skarbów!

Po wielu trudach poszukiwań i walce z czasem nadszedł dzień, w którym tajemnica skarbu Pragi-Południe zostanie odkryta.  

Władze, które zdecydowały o przyłączeniu osiedli do stolicy, gdzieś na terenie obecnej  Pragi – Południe, ukryły wyjątkowy skarb. Miał on ochronić dzielnicę w razie niebezpieczeństwa.
Od tego wydarzenia minęło 100 lat.

Na przestrzeni dziesięcioleci władze dzielnicy, w obawie przed  utratą skarbu, wielokrotnie  zmieniały miejsce jego ukrycia.  Podjęli oni współpracę z grupą architektów, którzy byli zaangażowani w budowę stadionu dziesięciolecia. I to właśnie tam, zakończy się nasza przygoda!

Zapraszamy wszystkie drużyny na miejsce startu (teren pikniku Narodowego Dnia Sportu – błonia stadionu PGE Narodowego) o 12:45 i zgłoście się do rejestracji. Tu dostaniecie wszystkie wskazówki które pomogą Wam rozwiązać zagadkę skarbu dzielnicy. Musicie odwiedzić wszystkie wyznaczone punkty i wykonać zadania.
Wszystkie zadania są punktowane.  Wszystkie drużyny, będą mogły odnaleźć skarb, jednak tylko trzy zwycięskie drużyny, które zdobędą największą ilość punktów otrzymają nagrody.

1 października 2016r. odbył się ostatni etap zmagań, podczas którego udało nam się odnaleźć skarb Pragi-Południe. Projekt „100 atrakcji na 100 lecie” trwał od maja do października i umożliwił wszystkim chętnym uczestnikom poznanie wielu ciekawostek na temat tej wyjątkowej dzielnicy.
Podczas finałowego etapu na śmiałków czekał zestaw zadań, które przybliżyły tajemnicę miejsca ukrycia skarbu. Dzięki współpracy z superbohaterami z Brygady Kapitana Warszawa udało nam  się zdobyć pewne wskazówki, jednak aby je otrzymać gracze musieli wykazać się sprytem, pomysłowością i kreatywnością.

Cztery drużyny, które wykazały się największym zaangażowaniem i pasją godną poszukiwacza skarbów otrzymały nagrody.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspólnie spędzony czas!

 

Telegram od Fileasa Fogga

6 sierpnia 2016 r. Fundacja Zwalcz Nudę oraz Urząd Dzielnicy Wola zaprosili wszystkich podróżników do ekscytującej gry miejskiej!

Start gry odbył się o godz. 11:00 w Parku Moczydło.

Uczestnicy gry starali się pomóc Fileasowi odzyskać utracony honor!

Pan Fogg perfekcyjny dżentelmen został oskarżony o kradzież i potrzebuje pomocy!

FILEAS FOGG POTRZEBUJE WASZEJ POMOCY!

Zarys fabuły:

Droga Pani Hudson!

Właśnie dotarła do mnie wiadomość. Stop. Jestem ponoć podejrzany o kradzież. Stop. Nie mogę zawrócić jeśli chcę wygrać zakład. Stop. Detektyw Fix jednak powziął za cel przeszkodzenie mi. Stop. Proszę o posłanie za mną kogoś, kto mógł by dostarczyć dowodów mojej niewinności. Stop. Osoba ta musi być niezwykle dzielna, gdyż spotkać może się z różnymi nieznanymi dla niej kulturami na całym świecie. Stop. Będzie musiała mnie szukać w miejscach w których planuję zostać dłużej. Stop. Dowód jest w moim gabinecie. Stop. To dziennik badań jaki prowadziłem, opatrzony datami każdego zapisu. Stop. Proszę o pośpiech. Stop. Podejrzewam, że detektyw, a może nawet złodzieje nie pozwolą mi dokończyć podróży. Stop.

Oddany

Fileas Fogg

Drodzy uczestnicy!

Jako krewni Pani Hudson, którzy zawsze chcieli podróżować zgłosiliście się by dostarczyć Foggowi przedmiot mający go uniewinnić. Spakujcie walizki i przygotujcie się na podróż poprzez cały świat goniąc niesfornego sąsiada swojej ciotki. Na trasie spotkasz pięciu miejscowych, którzy spotkali się z Fileasem i mają za zadanie pokazać ci dalszą drogę, którą masz podążyć. Doktor Fogg wie jednak, że nie tylko Ty za nim podążasz, więc by mieć pewność, że jesteś tym, za kogo się podajesz wykonać będziesz musiał zadania potwierdzające twoją tożsamość. Dogoń doktora i zwróć mu notes aby mógł udowodnić swoją niewinność i dokończyć swoją podróż. Po drodze uważaj tylko na możliwe korki!

Powodzenia!

Akademia Elfów Świętego Mikołaja 2016 

Fundacja Zwalcz Nudę w 2016 roku po raz kolejny zrealizowała cykl gier miejskich i świątecznych atrakcji rodzinnych – Akademia Elfów Świętego Mikołaja – skierowany do rodzin z dziećmi. Pierwsza oraz druga i trzecia edycja odbyły się kolejno w 2013 oraz 2014 i 2015 r. Od 10 do 18 grudnia 2016 zrealizowaliśmy 4 bezpłatne wydarzenia w czterech dzielnicach Warszawy: w Wawrze, na Woli, na Pradze-Południe oraz na Bielanach. Każdej grze miejskiej towarzyszyły różne świąteczne atrakcje rodzinne. Podczas wydarzeń rodziny mogły aktywnie spędzić ze sobą czas, wspólnie się bawić, uczyć i współpracować ze sobą. Punkty gry w których na drużyny czekali nasi Świąteczni Pomocnicy – tj. Elfy, Elfki, Śnieżynki i Mikołajki oraz sam Święty Mikołaj, umieszczone były w miejscach przyjaznych rodzinie, które warto znać i odwiedzać. Wspólnie odkrywaliśmy polskie tradycje świąt, szczególnie w wymiarze artystycznym

Gra miejska była otwartym naborem na pomocników Świętego Mikołaja. Na początku gry uczestnicy dostali wszystkie potrzebne materiały tj. indeks, plan kampusu (mapę gry) oraz list od dziekana Akademii – Świętego Mikołaja – z informacją o miejscach, w których znajdują się departamenty Akademii Elfów Świętego Mikołaja. W każdym z odwiedzanych departamentów, drużyny musiały wykonać zadanie aby pomóc w wytworzeniu odpowiedniej ilości świątecznej energii potrzebnej do przygotowania Świąt Bożego Narodzenia. Drużyny musiały pokazać, że nadają się na nowych pomocników Białobrodego. Zadania sprawdzały ich umiejętności, sprawności, wiedzę oraz doświadczenia. Ponadto zadania pokazywały kreatywne formy spędzania czasu z rodziną, uczyły nowych umiejętności, wymagały współpracy wszystkich członków drużyny oraz wprowadzały świąteczną atmosferę. Zależało nam na tym aby nasi pomocnicy dobrze się bawili podczas wykonywanych zadań, jak również aby nauczyli się czegoś nowego. Uczestnicy gry na punktach musieli m.in.: szukać wymarzonych prezentów dla dzieci i ozdób choinkowych, budować z klocków LEGO, testować różne zabawki, ozdabiać choinkę, odpowiadać na pytania dotyczące świąt, ozdabiać świąteczne pierniczki, tworzyć ozdoby choinkowe, pakować prezenty, sortować listy w różnych językach, sprawdzać różne dyscypliny sportowe i sprzęt do nich potrzebny. Zwycięskie drużyny otrzymywały nagrody, a wszyscy mali gracze, miłe upominki! Po każdej grze zapraszaliśmy wszystkich na moc rodzinnych animacji świątecznych, m.in. spotkanie ze Świętym Mikołajem, przedstawienie „Czarodziejski Puch”, pisanie listów do Mikołaja, oraz zabawy w kąciku małego konstruktora. Wydarzenia różniły się w każdej dzielnicy, dzięki czemu rodziny mogły skorzystać z bogatej oferty proponowanych atrakcji. W naszym projekcie wzięło udział ponad 400 rodzin, które bezpłatnie mogły skorzystać ze wszystkich atrakcji. Cieszymy się, że rodziny wspólnie z nami aktywnie spędzały przedświąteczne weekendy. Zainteresowanie Akademią Elfów Świętego Mikołaja przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Listy zgłoszeniowe na gry miejskie bardzo szybko się zapełniły, byliśmy zmuszeni otwierać listy rezerwowe i niestety nie byliśmy w stanie przyjąć wszystkich chętnych. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku Akademia Elfów Świętego Mikołaja powróci i uda nam się przeprowadzić nabór na kolejnych pomocników Świętego Mikołaja, tak abyśmy mogli przeszkolić wszystkich chętnych!

ZAGADKA ZAPOMNIANEJ GONITWY

22 sierpnia 2015 roku zapraszamy wszystkich poszukiwaczy przygód na kolejną grę miejską ze ZwalczNude.pl.

Cała zabawa odbywa się na terenie wyścigów konnych Służew.

W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku na torach wyścigów konnych Służew odbyła się pewna gonitwa. Dziś już mało kto o niej pamięta i gdyby nie fakt, że w trakcie gonitwy tej miało miejsce nietypowe zdarzenie odeszłaby ona w  całkowite zapomnienie jak wiele innych. To, co nie pozwala o sobie zapomnieć to fakt, iż po tym wyścigu jeden z jej obserwatorów zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. Zaginął też medal… Uczestnicy zabawy będą mieli możliwość rozwikłania tej dziwnej zagadki, a najlepsza drużyna odnajdzie medal!

Akademia Elfów Świętego Mikołaja

Od 28 listopada do połowy grudnia 2015 r. Święty Mikołaj przeprowadził nabór na stanowisko Elfa. Niestety, uporczywa choroba dopadła połowę jego pomocników, a bez ich wsparcia – świąt mogło nie być!

Wszystkich śmiałków zaprosiliśmy do świątecznego wyzwania! Uratuj wytwórnię zabawek i zostań najlepszym pomocnikiem Białobrodego! Aby się nim stać, trzeba posiadać wyjątkowe umiejętności – i właśnie temu służyła Akademia Elfów Świętego Mikołaja.

Akademia Elfów Świętego Mikołaja znajduje się na Biegunie Północnym. W tych specjalnych okolicznościach przeniesiono ją do naszej stolicy! Tak jak na Biegunie, Akademia podzielona została na departamenty, które wspólnie przygotowują święta! Dzieci miały możliwość odwiedzenia m.in. departamentu sortowania listów, dekoracji świątecznych, klocków, lalek oraz pakowania prezentów.

Zobaczcie jak bawiliśmy się ze Świętym Mikołajem i jego pomocnikami :

Wstęp na wszystkie wydarzenia był wolny.

Skarb leśnych Skrzatów odnaleziony na Wawrze!

Na zlecenie Urzędu Dzielnicy Wawer Fundacja Zwalcz Nudę miała przyjemność zorganizowania rowerową grę miejską. 11 października 2015 r. w ramach finału LOTTO Poland Bike Marathon 2015, zaprosiliśmy mieszkańców Wawra oraz uczestników wyścigu i rowerowych sympatyków będących w miasteczku wyścigu do wspólnej przygody!

Drużyny – głównie rodziny z dziećmi – przemierzyły niebieski szlak rowerowy na którym czekali informatorzy – przyjaciele Skrzatów, które kiedyś zamieszkiwały okolice Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

Uczestnicy gry musieli wykazać się spostrzegawczością, dobrą pamięcią oraz celnym okiem. Podczas gry musieli zmierzyć się z szeregiem zadań wyznaczonych przez przyjaciół Skrzatów – m.in. strzelali z łuku, szukali zwierząt zamieszkujących okolice, tworzyli bukiety róż z jesiennych liści i rozwiązywali łamigłówki logiczne. Po każdym dobrze wykonanym zadaniu drużyny dostawały wskazówki dotyczące miejsca ukrycia skarbu oraz sposobu w jaki można otworzyć skrzynię pełną złotych monet.

Wszyscy gracze dostali miłe upominki, a trzy drużyny, które zdobyły największą ilość punktów – otrzymały wspaniałe nagrody ufundowane przez Urząd Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy, firmę Russell oraz Escape Room Plan Ucieczki.

10 października na warszawskim Ursynowie odbyła się gra miejska sponsorowana przez Urząd Ursynów.  „Śladami Barei” wyruszyło blisko 50 drużyn, aby zmagać się z problemami rodem z czasów PRL-u. Już na starcie gry uczestnicy mogli poczuć smak tamtego okresu. Najpierw musieli sprawdzić na listach lokatorskich do którego z 3 okienek powinni podejść, aby otrzymać książeczkę mieszkaniową. Kiedy już wiedzieli, które okienko jest ich okazywało się np., że… pani w spółdzielni ma przerwę na malowanie paznokci.

Tuż po godz. 11, kiedy wszystkim udało się otrzymać specjalnie przygotowane na tą okazję karty gry (książeczki mieszkaniowe) Burmistrz Ursynowa wygłosił przemówienie. W PRL-owskiej nowomowie życzył graczom powodzenia i chwalił Ursynowski kolektyw.

Gra ruszyła, a gracze udali się na 5 punktów opisanych na kartach gry jako „miejsca dokonywania wpłat na książeczkę”. Drużyny mogły odwiedzać punkty w dowolnej kolejności.

I tak: na ul. Barwnej 8 czekało na miłośników Barei zadanie związane z cenzurą. Musieli się oni wykazać sprytem i znajomością epoki. Zaszyfrować wiadomość dla swoich kolegów tak, aby cenzor nie mógł domyślić się kiedy, gdzie, o której godzinie, a przede wszystkim w jakim celu zwołane zostaje zebranie lokatorskie.

W parku Jana Pawła II docent z Alternatywy 4 czekał na odważnych z czynem społecznym.  Ci, którzy do niego przyszli musieli na czas zgrabić jak największą ilość liści. Po zakończeniu zadania liście były ważone i odpowiednio do ich wagi gracze otrzymywali gratyfikację punktową.

Przed Galerią Metro przy ul. KEN czekała na wszystkich pani sklepowa, która żądała jak najszybszego utworzenia jak najdłuższej kolejki za towarem deficytowym. W zależności od długości ogonka można było otrzymać kolejne punkty zwiększające szanse na przydział nagród na mecie.

Na ul. Lachmana 5 -w czytelni – Balcerek, który został po przeprowadzce z samymi tylko krzesłami wymagał od graczy ułożenia z tych krzeseł innych mebli. W nowym mieszkaniu potrzeba przecież tylu rzeczy! Z krzeseł powstawały zatem szafy, łóżka, stoły, biurka, słowem wszystko, co potrzebne jest w eleganckim PRL-owskim mieszkaniu.

W domu „IKAR” należącym do SGGW, w sali konferencyjnej czekało na zawodników ostatnie zadanie. Tu kolektyw musiał w ramach podziękowania Burmistrzowi za mieszkanie nagrać dla TV kilka słów wdzięczności. Każda ekipa miała na to 30 sekund. Wśród podziękowań  znalazły się przemówienia, wiersze, a nawet piosenki.

Dodatkową atrakcją dla biorących udział w grze była jeżdżąca między punktami przy ul. Barwnej a Galerią Metro taksówka firmy WPT 1313. Woziła ona z jednego miejsca gry na drugie tych, którzy potrafili namówić kierowcę, aby jednak mimo wolnej soboty odpalił silnik.

O koło godz. 14 nastąpiło uroczyste podsumowanie gry w Urzędzie Ursynów.

Dla 5 najlepszych kolektywów, które zdobyły największą ilość punktów na swoich książeczkach czekały nagrody, zaś każda pani która wzięła udział w grze otrzymała na mecie goździka (goździki były prezentem od kwiaciarni Viviane).

Wśród nagród znalazły się: zestawy ufundowane przez Urząd Ursynów, książki  sprezentowane przez wydawnictwo Vesper, pomarańcze, papier toaletowy oraz czekolady.

Drużyna zwycięska oprócz tych wszystkich nagród otrzymała dodatkowo w prezencie voucher od VPT1313 na wycieczkę „na tropach PRL-u”.

Aktywna Rodzina – Kapitan Warszawa Zaprasza!

Fundacja Zwalcz Nudę w 2015 roku zrealizowała już II edycję projektu Aktywna Rodzina – Kapitan Warszawa Zaprasza! tj. 18 gier miejskich i pikników rodzinnych w 18 dzielnicach Warszawy skierowanego do rodzin z dziećmi.

Projekt był współfinansowany przez m.st. Warszawa, a Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska Pan Michał Kiełsznia, objął go patronatem honorowym.

Od  maja do października zrealizowaliśmy 18 darmowych wydarzeń w każdej dzielnicy Warszawy – grze miejskiej towarzyszył piknik rodzinny z mnóstwem atrakcji. Podczas wydarzeń rodziny mogły aktywnie spędzić ze sobą czas, wspólnie się bawić, uczyć, współpracować ze sobą, a przy okazji lepiej poznać swoją dzielnicę. Punkty gry w których na drużyny czekali nasi Superbohaterowie umieszczone były w miejscach przyjaznych rodzinie, które warto znać i odwiedzać.

Gra miejska była otwartym naborem kandydatów na Superbohaterów, którzy – jeśli zakończyli misję – zostawali wcielani do Brygady Kapitana Warszawy. Na początku gry uczestnicy dostawali wszystkie potrzebne materiały oraz mapę z zaznaczonymi punktami w których czekał Kapitan Warszawa oraz Jego pomocnicy – Superbohaterowie, m.in. Syrenka Warszawska, Superman, itp.). W każdym z odwiedzanych miejsc uczestnicy gry musieli wykonać zadanie aby pokazać, że nadają się na nowych bohaterów, którzy staną na straży naszego miasta. Zadania sprawdzały ich umiejętności, sprawności, wiedzę oraz doświadczenia.

Uczestnicy gry na punktach musieli m.in.:

Radzić sobie w sytuacji gdy ich zmysł wzroku jest osłabiony, przeprowadzić sondaż uliczny, ponieważ każdy Superbohater powinien słuchać potrzeb innych, pokonywali tory przeszkód w salach zabaw oraz wspinali się na ściankę wspinaczkową aby zaprezentować swoją odwagę. Gracze nie mogli być również na bakier z nowoczesną technologią – musieli więc dolecieć elektrycznym helikopterem we wskazane przez Kapitana Warszawa miejsce. Nie zabrakło również trochę magii połączonej z ćwiczeniami logopedycznymi – używając swoich mocy drużyny, układały puzzle bez użycia rąk. Nasi gracze musieli odtańczyć taniec „Limbo”, przetestować swoją celność i zręczność grając w golfa, a również wykazać się wiedzą przy odszukiwaniu zwierząt występujących na obszarach Natura 2000. Rozpoznawali także egzotyczne warzywa i owoce, dekorowali ciasteczka, przeprowadzali eksperymenty chemiczne i bez problemu mierzyli się z językiem angielskim. Grom miejskim towarzyszyły Eko-akcje – zależało nam aby uczyć dzieci w sposób aktywny dbać o swoje otoczenie. W ramach Eko-akcji drużyny sprzątały śmieci w lasach, budowały karmniki, sadziły kwiaty i warzywa, segregowały śmieci oraz pieliły ogródki.

Zwycięskie drużyny otrzymywały nagrody, a wszyscy mali gracze miłe upominki!

Na piknik rodzinny zapraszaliśmy wszystkich mieszkańców. W trakcie pikniku uczestnicy mogli skorzystać m.in. z animacji dla rodzin, prezentacji, warsztatów i pokazów. Wydarzenia piknikowe różniły się w każdej dzielnicy, dzięki czemu rodziny mogły skorzystać z bogatej oferty proponowanych atrakcji. W programie były m.in. zajęcia kulinarne o zdrowym żywieniu, warsztaty artystyczne, sportowe, rodzinne gry zespołowe, warsztaty edukacyjne – m.in. spotkania z ciekawą matematyką czy językiem angielskim, jak również robotyka, eksperymenty chemiczne i wiele, wiele innych.

W ramach pikniku wszyscy mieszkańcy mogli korzystać z mobilnej wypożyczalni objazdowej – w której zostawiając fant mogli wypożyczyć gry planszowe, sprzęt sportowy i koce piknikowe.

W naszym projekcie wzięło udział ponad 10 000 osób, które bezpłatnie mogły skorzystać ze wszystkich atrakcji. Cieszymy się, że rodziny wspólnie z nami aktywnie spędzały weekendy od wiosny do późnej jesieni. Kapitan Warszawa planuje wrócić za rok aby przeszkoli następnych kadetów!

WIĘCEJ

ZOSTAŃ AGENTEM TOWM
(Tajnej Organizacji ds. Współpracy Międzygalaktycznej)

ZwalczNude.pl, m.st.Warszawa, ZTM, Tramwaje Warszawskie, SKM, Metro oraz MZA zapraszają na święto komunikacji 19 września 2015 roku.

Z tej okazji na terenie zajezdni autobusowej Woronicza odbędzie się piknik pełen atrakcji. Jedną z nich jest gra miejska – zostań Tajnym Agentem.

Tajna organizacja ds. współpracy międzygalaktycznej (TOWM) została napadnięta przez hackerów. Do prasy dostały się przecieki informacji na temat przybyszów z innych planet – potworów, które mieszkają na Ziemi w przebraniu ludzi. TOWM panuje nad ich drugą tożsamością, pilnuje, by nie siały zamętu, by żyły zgodnie z naszymi zwyczajami. Ich obecność na Ziemi jest konieczna, gwarantuje pokój między galaktykami, jednak ich zachowanie nierzadko zdradza się w specyficznych zachowaniach. Nie są to postacie złe, po prostu na ich planecie panują inne zwyczaje. Ciężko im się dostosować. Do tej pory ludzie nie zwracali na to większej uwagi. Jednak wyciek tajnych informacji powoduje wszczęcie specjalnej procedury. Potwory można znaleźć w tramwajach, metrze i autobusach. Muszą być one w ciągłym ruchu by ich ciała okryte przebraniem ludzkim mogły funkcjonować na naszej planecie.

Uczestnicy gry – tajni agenci TOWM, którzy są odpowiedzialni za utrzymanie w tajemnicy tożsamości potworów – mają za zadanie znaleźć potwory i w kulturalny sposób nauczyć je zasad savoir vivre wskazując na to, że sytuacja jest wyjątkowa. Muszą tym samym wytłumaczyć jak pozostać wśród ludzi nie zwracając na siebie uwagi. Część zadań to zadania edukacyjne, część zadań polega na znalezieniu obiektu, część wiąże się z uruchomieniem kreatywności uczestników.

12 IX  Razem bez barier – Warszawa przyjazna wszystkim mieszkańcom

Co by było, gdyby…
Wyobraź sobie, że na świecie grasuje wirus kilkubiegunowy, który właśnie dotarł do Warszawy. Coraz więcej mieszkańców traci wzrok, słuch lub sprawność ruchową. Co teraz? Czy miasto sprosta ich potrzebom? Czy warszawiacy będą radzić sobie w nowej sytuacji? Jakie napotkają bariery? A może uda się im pokonać groźnego wroga?
Przekonaj się o tym i dołącz do gry!
Dołącz do grupy śmiałków, którzy 12 września (sobota) odbędą pełną wyzwań podróż po centrum Warszawy w poszukiwaniu antidotum na wirusa. Uczestnicy będą musieli poradzić sobie z pojawiającymi się na ich drodze barierami i wykonać szereg zadań. Wygra zespół, który pierwszy wykona wszystkie zadania, odnajdzie antidotum i dotrze do mety.
Dla wszystkich uczestników przewidziane są upominki, a dla zwycięzców atrakcyjne nagrody.

22 VIII – ZAGADKA ZAGINIONEJ GONITWY

22 sierpnia 2015 roku urząd dzielnicy Ursynów zaprasza wszystkich poszukiwaczy przygód na kolejną grę miejską ze ZwalczNude.pl.

Cała zabawa odbywa się na terenie wyścigów konnych Służew na Ursynowie.

W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku na torach wyścigów konnych Służew odbyła się gonitwa. Dziś już mało kto o niej pamięta i gdyby nie fakt, że w trakcie gonitwy tej miało miejsce nietypowe zdarzenie odeszłaby ona w  całkowite zapomnienie jak wiele innych. To, co nie pozwala o sobie zapomnieć to fakt, iż po tym wyścigu jeden z jej obserwatorów zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. Zaginął też medal… Uczestnicy zabawy będą mieli możliwość rozwikłania tej dziwnej zagadki, a najlepsza drużyna odnajdzie medal!

Poprzednie gry miejskie: