Zajęcia adaptacyjne, poprzednie – ZwalczNudę

[vc_row el_id=”tresc-row”][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”Zajęcia adaptacyjne” font_container=”tag:h1|text_align:center” google_fonts=”font_family:Montserrat%3Aregular%2C700|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal” el_class=”heading”][vc_separator color=”black”][vc_row_inner equal_height=”yes” content_placement=”middle”][vc_column_inner offset=”vc_col-xs-12″][vc_column_text]

Zajęcia adaptacyjne zawieszone na okres wakacji!
Planujemy kontynuować zajęcia od września.
Zapisy na warsztaty rozpoczniemy w sierpniu. 

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner][vc_separator color=”black”][vc_column_text]

Piątek, godz. 12:30 – 13:30

Zapraszamy na zajęcia adaptacyjne dla dzieci 2-3 lata

Będzie to szereg spotkań gdzie będziemy pomagać dzieciom oraz …a może zwłaszcza 🙂 ich rodzicom oswoić się z myślą o pierwszych rozstaniach na kilka godzin dziennie.

Naszym zadaniem będzie również  przygotowanie rodzin do fizycznego rozstawania się kilka razy w tygodniu tak aby maksymalnie obniżyć poziom stresu towarzyszący takim zmianom w życiu.

Zaczynając od uogólnienia możemy powiedzieć, że adaptacja jest to proces polegający na przystosowaniu się jednostki lub grupy do funkcjonowania w zmienionym środowisku społecznym, przystosowaniu się do jego nowych warunków. (Słownik języka polskiego, Wyd. PWN, Warszawa 2007, tom I).

Adaptacja dziecka w przedszkolu może być okresem trudnym i długotrwałym.

U wielu dzieci konieczność samodzielnego funkcjonowania w nowym, nieznanym środowisku, jakim jest żłobek/przedszkole, wywołuje sytuację stresową – lęk, złość, upór, gniew, którą często przenoszą na pracowników przedszkola, rodziców lub inne dzieci.

Sytuację stresową przeżywają również rodzice dzieci. Obawa przed pozostawieniem swojej pociechy pod opieką obcych osób, niepokój o to, czy dziecko poradzi sobie samo w nowych warunkach, rodzi wiele niepokojów i wątpliwości, które podświadomie mogą być przenoszone na dziecko…

[/vc_column_text][vc_column_text]

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”8606″ img_size=”medium” alignment=”center”][vc_column_text] CELE SZCZEGÓŁOWE PROGRAMU

– wspomaganie dziecka w procesie przystosowania się do życia w grupie dzieci;
– zmniejszenie u dziecka lęku przed rozstaniem z rodzicami;
– zapoznanie dziecka z postacią wychowawczyni;
– rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych;
– nawiązanie bliskiego kontaktu w relacjach z dziećmi i rodzicami;
– obniżenie lęku rodziców związanego z koniecznością oddania dziecka do przedszkola;
– ukształtowanie pozytywnego wizerunku nowego miejsca;[/vc_column_text][vc_single_image image=”8608″ img_size=”medium” alignment=”center”][vc_column_text]OCZEKIWANE EFEKTY
Dziecko potrafi:
– Przezwyciężyć lęk i obawy przed zmianą środowiska;
– Uczestniczyć w życiu grupy;
– Wesoło bawić się z kolegami i koleżankami;
– Przestrzegać podstawowych reguł życia codziennego;
– Przestrzegać zasadę zakazu samodzielnego oddalania się od grupy;

 METODY PRACY WYKORZYSTANE W CZASIE REALIZACJI PROGRAMU
-Elementy umuzykalnienia dzieci metodą E.E. Gordona
– Elementy Pedagogiki Zabawy;
– Zabawy i ćwiczenia ruchowe;
– Zabawy naśladowcze;
– Działania plastyczne;
– Techniki relaksacyjne;
– Opowieści ruchowe;[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”Prowadząca” font_container=”tag:h2|text_align:center” google_fonts=”font_family:Montserrat%3Aregular%2C700|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal” el_class=”heading”][vc_separator color=”black”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″][vc_single_image image=”8609″ el_class=”img-center-mobile”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”3/4″][vc_column_text]

Sylwia Kępińska  

Aktorka teatru  ResComica, Teatru Wielkiego w Warszawie

Śpiewaczka w grupie Kalorynki, Chór Teatru Wielkiego w Warszawie

Poetka i Malarka

Aktorka telewizji polskiej w produkcji paradokumentów

Innstrumentalistka (instrumenty perkusyjne i klawiszowe)

Wykształcenie ekonomiczne i muzyczne

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_separator color=”black”][vc_column_text]Plan pierwszych zajęć

1. Powitanie rodziców i dzieci
2. Dowolne zabawy dzieci w Sali
3. Przedstawienie się prowadzących w formie muzycznej
4. Zabawy integracyjne rodzice wraz z dziećmi rzucają sobie kolorowe piłeczki przedstawiając się i mówiąc co dziecko najbardziej lubi
5. Zabawy we wzajemne poznawanie się a w tym naklejanie dzieciom karteczek z imionami oraz zabawa w Kaskadę imion
6. Zapoznanie dzieci z miejscem i ustalenie podstawowych zasad panujących podczas zajęć
7. Wykonanie drobnej pracy plastycznej przy stolikach
8. Zabawy ze śpiewem i pokazywaniem piosenka pt Jestem Zuch
9. Rytmiczanka Gordonowska z zabawą w powtarzanie motywów.
10. Bajeczka dźwiękonaśladowcza.
11. Pożegnanie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]