Widzę – Reaguję – Zmieniam IV – ZwalczNudę

Czym jest projekt Widzę-Reaguję-Zmieniam?

Celem projektu jest wsparcie dzieci i młodzieży w rozwoju kompetencji i umiejętności, poszerzenie ich wiedzy oraz wsparcie w stawaniu się odpowiedzialnymi, otwartymi i kompetentnymi członkami społeczności miejskiej. W ramach czwartej edycji projektu planujemy 4 gry – wszystkie z nich odbędą się w szkołach podstawowych na terenie Warszawy.

Pierwsza z nich już za nami! Uczniowie i uczennice ze Szkoły Podstawowej nr 225 pogłębiły swoją wiedzę na temat tolerancji oraz akceptacji, świetnie się przy tym bawiąc w ramach Akademii Strachów.

 

Zobaczcie, co robiliśmy w ramach Widzę-Reaguję-Zmieniam III

Drużyna Strażników_czek Planety Ziemia po raz kolejny stanęła do walki z Kryzysem Klimatycznym!

Kryzys Klimatyczny jest trudnym przeciwnikiem, ponieważ nigdy nie śpi, a Strażnicy i Strażniczki Planety Ziemia muszą być czujni, aby móc uratować przed nim cały świat.

Uczestnicy znali już pewne metody zwalczania naszego wspólnego wroga. Trzecia odsłona projektu wyposażyła ich w nowe narzędzia, a to za sprawą nadzwyczajnych zadań, dzięki którym dowiedzieli się o znaczeniu pszczół w ekosystemie, pozostawianym śladzie węglowym oraz żywności eko. Gra odbyła się 15 kwietniaAtrium Reduta i była ogólnodostępna!

Gra Zostań ambasadorem/ambasadorką dostępności miała za zadanie przedstawić uczestnikom inny punkt widzenia.

Członkowie nauczyli się podstaw zupełnie nowego języka, poznali, co oznacza miganie i savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnością oraz na własnej skórze zmierzyli się z codziennymi trudnościami  ludzi z niepełnosprawnością.

Wspólnie zastanowiliśmy się na czym polega dostępność, a także nad tym jak my możemy ją poprawić.

Gra odbyła się 21 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 171 im. Stanisława Staszica oraz 27 kwietnia w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 82 im. Jana Pawła II.

Grając w grę Powstrzymaj epidemię uprzedzeń, uczniowie pokonali wirusa nienawiści.

Pierwszym krokiem do walki z dyskryminacją była znajomość podstawowych praw człowieka, to ona pozwoliła naszym uczestnikom stać się tolerancyjnymi członkami społeczeństwa wobec osób innej narodowości, wyznania czy grup etnicznych.

14 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 157 im. Adama Mickiewicza wspólnie zastanowiliśmy się nad tym, jakie prawa i wartości są dla nas najważniejsze, a także wprowadziliśmy nowe zasady, które chcielibyśmy, aby funkcjonowały na co dzień.

W tamtym roku w ramach projektu przygotowaliśmy scenariusze lekcji, które pedagodzy, nauczyciele, wychowawcy mogą wykorzystać podczas zajęć szkolnych.

Warsztat antyhejterski

Dostępność – lekcja dla Szkoły Podstawowej

Eko lekcja dla klas I-III

Eko lekcja dla klas IV-VI

Eko lekcja dla klas VII-VIII

logo miasta stołecznego warszawa