Wsparcie rodzin – ZwalczNudę

Fundacja Zwalcz Nudę, korzystając z dofinansowania m.st. Warszawy oraz budżetu Pragi-Południe prowadzi szereg programów wspierających warszawskie rodziny. Skupiamy się na pracy z całą rodziną, proponując szeroki wachlarz działań:

  • poradnictwo w zakresie indywidualnego wsparcia psychologicznego i pedagogicznego dla dzieci i opiekunów oraz całych rodzin;
  • grupy wsparcia, warsztaty grupowe z podnoszenia kompetencji wychowawczych;
  • warsztaty dla dzieci wspierające ich codzienne funkcjonowanie;
  • otwarta przestrzeń klubu dla rodzin, w której można swobodnie spędzić czas przy kawie, na zabawie czy rozmowach
  • zajęcia rozwijające dla dzieci w trzech grupach wiekowych w tym robotyka, język angielski, ekologiczne, kulinarne, zajęcia artystyczne, adaptacyjne, muzyczne, taneczne, Sherborne czy eksperymenty;
  • wydarzenia i wycieczki rodzinne i rozwijające.

RODZINA – wspólna sprawa V

Projekt realizowany wspólnie przez 3 organizacje pozarządowe w ramach konsorcjum:

  • Fundacja Zwalcz Nudę
  • Oddział Terenowy Towarzystwa Rozwijania Aktywności Dzieci „Szansa” Warszawa Ochota
  • Stowarzyszenie „Wspólne Podwórko”

Projekt ma na celu zwiększenie szans rozwojowych dzieci w wieku 0-6 lat oraz ich rodziców / opiekunów poprzez wzmocnienie kompetencji społecznych, opiekuńczo – wychowawczych, wsparcie edukacyjne i psychologiczne rodziców.

Zaplanowaliśmy w ramach projektu:

  • zajęcia edukacyjne, ogólnorozwojowe i specjalistyczne dla dzieci w wieku 0-6 lat;
  • podniesienie kompetencji opiekuńczo-wychowawczych i społecznych na warsztatach i spotkaniach otwartych dla rodziców;
  • otwarty Klub dla Rodzin Zwalcz Nudę;
  • wydarzenia rodzinne dla uczestników Klubu;
  • konsultacje psychologiczne indywidualne wsparcie specjalistyczne (psycholog, specjalista terapii rodzinnej, mediator, prawnik);
  • pomoc logopedyczna;
  • terapia ręki

Projekt korzysta z dofinansowania Biuro Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy

WARSZAWSKA SUPER RODZINA

Nasz projekt dzieli się na trzy panele – pracę z dziećmi, pracę z rodzicami, pracę z całą rodziną. Projekt daje rodzicom wiedzę i doświadczenie w tym, jak prowadzić relacje z dzieckiem, a dzieciom pomaga przystosować się do często trudnych sytuacji.

Słowo super kojarzy się z superbohaterami i właśnie dlatego pojawia się w nazwie projektu. Bo kim jest tata i mama dla swoich dzieci, kiedy pokazują jak zawiązać sznurówkę, kiedy pomagają rozwiązywać problemy, czy kiedy odpowiadają na setki pytań i wydaje się, że wszystko wiedzą? A kim są nasze dzieci dla nas, rodziców? W naszych oczach najpiękniejsze, najzdolniejsze i wyjątkowe. To nasi najbliżsi superbohaterowie.

 

Zaplanowaliśmy w ramach projektu:

  • przygotowanie zajęć wsparcia indywidualnego, w tym terapia ręki czy integracja sensorycznych;
  • przygotowanie konsultacji specjalistycznych (pedagog/psycholog);
  • przygotowanie grup warsztatowych dla dzieci w kilku odsłonach tematycznych;
  • otwarty klub dla rodzin, jako przestrzeń do ich integracji i rozwoju.

Projekt korzysta z dofinansowania Biuro Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy

ZWALCZ NUDĘ ZE WSPÓLNYM PODWÓRKIEM

Celem tego projektu jest poprawa funkcjonowania rodzin (oraz poszczególnych ich członków m.in. dzieci i młodzieży), w których występują problemy opiekuńczo-wychowawcze. W jaki sposób? Chcemy tworzyć warunki do samodzielnego rozwiązywania problemów oraz wzmocnienie zdrowych/konstruktywnych więzi rodzinnych i kompetencji rodzicielskich wśród uczestników programu. Działanie skierowane jest do osób (dorośli/dzieci/młodzież) i rodzin przeżywających trudności opiekuńczo-wychowawcze, zagrożonych lub dotkniętych problemem uzależnienia od alkoholu, a także rodzin gdzie występują zachowania ryzykowne związane lub będące następstwem używania alkoholu.

Zaplanowaliśmy w ramach projektu:

  • konsultacji psychologiczne indywidualne i grupowe
  • wsparcie psychologiczne w ramach spotkań rodzinnych
  • konsultacje pedagogiczne wraz z doradztwem zawodowym
  • mediacje i interwencje kryzysowe
  • porady prawne
  • pomoc logopedyczną i terapię ręki
  • treningi i warsztaty rozwojowe dla rodziców i dzieci
  • zajęcia edukacyjne
  • zajęcia wspierająca rozwój dzieci i młodzieży
  • otwartą przestrzeń klubu oraz wydarzenia rodzinne

 

Projekt korzysta z dofinansowania Biuro Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy

Warszawska Manufaktura Talentów

Projekt przygotowuje dzieci ze szkół podstawowych. Zajęcia rozszerzają program szkolny, ale też w nietypowy sposób pokażą, jak ważna, użyteczna, ciekawa i fajna jest szkolna wiedza. Nasz projekt to nauka poprzez zabawę, wyzwania, przygody i doznania. Podchodzimy nieszablonowo do wiedzy z programu nauczania podstawowego i, korzystając z niej, pokazujemy dzieciom, po co się tego uczą, jak ciekawy jest świat i jak ciekawa i zabawna może być nauka. Nasz projekt to seria warsztatów kreatywnych, które:

  • aktywizują, korzystając z praktycznych i problemowych metod pracy z dziećmi i młodzieżą adekwatnych do wieku rozwojowego odbiorców;
  • rozwijają zainteresowania dzieci i młodzieży;
  • pomagają odkrywać mocne strony dzieci i młodzieży;
  • uczą wykorzystywania zasobów i poszukiwania informacji.

Projekt korzysta z dofinansowania Biura Edukacji m.st. Warszawy

PRASKA MANUFAKTURA TALENTÓW

Program, który ma na celu rozwijanie pasji, talentów i umiejętności młodych ludzi z Pragi-Południe pochodzących ze środowiska zagrożonego wykluczeniem, szczególnie z terenów rewitalizowanych. Wierzymy, że człowiek pełen pasji, z głową pełną nowych pomysłów na siebie, na swoją przyszłość i na to, co chce robić w życiu, nie szuka odskoczni w postaci używek i zachowań destrukcyjnych.

Zaplanowaliśmy w ramach projektu:

1. Zajęcia artystyczne, w tym warsztat krawiecki z użyciem maszyn do szycia.
2. Popołudnia Małych Mózgowców – to trzy rodzaje zajęć:  eksperymenty, robotyka i matematyka na wesoło
3. Zabawy językowe play with me.
4. Zajęcia biologiczne w interesujący sposób poszerzające program biologii w szkole podstawowej.
5. Otwarta przestrzeń klubu

 

Projekt korzysta z dofinansowania Dzielnicy Praga – Południe m.st. Warszawy

 

 

PRASKA SUPER RODZINA

Nasz projekt dzieli się na dwa panele – pracę z dziećmi oraz pracę z rodzicami. Projekt daje rodzicom wiedzę i doświadczenie w tym, jak prowadzić relacje z dzieckiem, a dzieciom pomaga przystosować się do często trudnych sytuacji, z którymi spotykają się po raz pierwszy, lub w których już się wiele razy nie sprawdziły – a dzięki nowemu podejściu mogą wyjść z błędnego koła niepowodzeń.

Zaplanowaliśmy w ramach projektu:

1. spotkania i konsultacje z naszymi specjalistami
2. seria zajęć specjalistycznych: terapia ręki, logopeda czy sensorycznych, czyli zajęć, które pomagają dzieciom skupić uwagę na ważnych bodźcach, zebrać siły do odpowiedniej reakcji,
3. warsztaty Super dzieciaki – czyli program „Przyjaciele Zippiego”, rekomendowanym przez PARPA, stworzony przez Centrum Pozytywnej Edukacji i prowadzone przez ich certyfikowanego trenera. W naszej odsłonie będzie on dopasowany do miejsca realizacji. Program bowiem zakłada pracę z klasą, a w klubie przebiega w trochę zmodyfikowanej formule.4. warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?”
5. klub dla rodzin – który pozwala zbudować młodym rodzicom swoją „wioskę”

6. zajęcia wspierające rozwój, czyli Metoda Dobrego Startu, Szkoła tuż tuż (czyli połączenie wybranych elementów TUS i TR), ale także szachy.

Projekt korzysta z dofinansowania Dzielnicy Praga – Południe m.st. Warszawy

KIERUNEK: DOBROSTAN

 

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży stanowi nie tylko moralny obowiązek społeczeństwa, ale również kluczowy element zapewnienia prawidłowego rozwoju naszych najmłodszych obywateli. Obserwacje praktyczne jednoznacznie wskazują na to, że dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny odgrywają fundamentalną rolę w kształtowaniu się zdrowego, pełnego potencjału jednostek oraz w budowaniu stabilnych, harmonijnych społeczności. Dlatego też, inicjatywy skupione na promowaniu dobrostanu dzieci i młodzieży są nie tylko słusznym działaniem, ale wręcz koniecznością dla długofalowego dobra społecznego.

Zadania związane z budowaniem dobrostanu dzieci i młodzieży są wielowymiarowe i obejmują szeroki zakres działań, począwszy od wsparcia emocjonalnego i psychologicznego, przez edukację społeczną, aż po promowanie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej, stąd też nasz projekt obejmuje działania o szerokim spektrum i bierze pod uwagę zarówno dzieci i młodzież, jak i środowisko w którym funkcjonują. Zaplanowane przez nas działania obejmują:

a) W zakresie dbałości o dobrostan psychiczny – grupowe warsztaty dające wgląd w swoje emocje i dające narzędzia do pracy z nimi: umiejętność konstruktywnego wyrażania złości, elementy treningu uważności i in. Te działania mają na celu poszerzyć samoświadomość naszych beneficjentów dotyczącą stanów emocjonalnych w jakich się znajdują, ich przyczyny oraz potencjalnych konsekwencji zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, wesprzeć w kryzysowych sytuacjach oraz dać narzędzia do radzenia sobie z nimi bez uciekania w uzależnienia i używki.

b) W zakresie dbałości o dobrostan społeczny – w ramach tego punktu skupimy się na nauce wchodzenia w pozytywne i satysfakcjonujące interakcje społeczne, ze szczególnym uwzględnieniem roli komunikacji werbalnej i pozawerbalnej oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów w poszanowaniu dla granic swoich oraz cudzych.

c) W zakresie dbałości o dobrostan fizyczny – promowanie aktywności na świeżym powietrzu, w tym biwak, leśne spacery, ale także zajęcia wspierające rozwój fizyczny, odbywające się w siedzibie fundacji i u zaprzyjaźnionych partnerów

d) Sferę edukacyjną – zarówno ukierunkowaną na dzieci w zakresie promocji zdrowia fizycznego i psychicznego, normalizację korzystania z wsparcia psychoterapeuty/psychiatry, ale także na rodziców, by mogli wspierać rozwój swoich dzieci na każdej płaszczyźnie, potrafili wyłapać czerwone flagi w zachowaniu pociech oraz bez wahania prosili o wsparcie specjalistów.

 

Zaplanowaliśmy w ramach projektu:

  • biwak surwiwalowy,
  • leśne spacery prowadzone przez Grupę Turystyczną „Wędrujemy”,
  • rodzinny nordic walking,
  • zajęcia artystyczne prowadzone w formie terapii zajęciowej – warsztat krawiecki,
  • zajęcia dla uczniów szkół podstawowych oparte na metodzie SOWARD SKILLS,
  • zajęcia przedmiotowe dla starszych klas szkół podstawowych, np. matematyczne przygotowanie do egzaminu 8klasisty,
  • zajęcia dla najmłodszych takie jak Dłonią w dłoń (grupowa terapia ręki), ale także spotkania muzyczne.
  • Projekt korzysta z dofinansowania Biura Edukacji m.st. Warszawy