
Widzę – Reaguję – Zmieniam III
Za nami trzecia edycja projektu edukacyjnego Widzę – Reaguję – Zmieniam, nagrodzonego statuetką S3KTOR na najlepszą warszawską inicjatywę pozarządową.
Projekt ten ma na celu łamanie stereotypów, przeciwdziałanie mowie nienawiści, budowanie i rozwój społeczeństwa obywatelskiego. Zawiera także elementy edukacji ekologicznej.
W ramach projektu Fundacja Zwalcz Nudę organizuje gry edukacyjne w szkołach podstawowych na terenie Warszawy. W tym roku zorganizowaliśmy również grę miejską dla wszystkich!
Zobaczcie, co przygotowaliśmy w ramach Widzę-Reaguję-Zmieniam III
Drużyna Strażników_czek Planety Ziemia po raz kolejny stanęła do walki z Kryzysem Klimatycznym!
Kryzys Klimatyczny jest trudnym przeciwnikiem, ponieważ nigdy nie śpi, a Strażnicy i Strażniczki Planety Ziemia muszą być czujni, aby móc uratować przed nim cały świat.
Uczestnicy znali już pewne metody zwalczania naszego wspólnego wroga. Trzecia odsłona projektu wyposażyła ich w nowe narzędzia, a to za sprawą nadzwyczajnych zadań, dzięki którym dowiedzieli się o znaczeniu pszczół w ekosystemie, pozostawianym śladzie węglowym oraz żywności eko. Gra odbyła się 15 kwietnia w Atrium Reduta i była ogólnodostępna!
Gra Zostań ambasadorem/ambasadorką dostępności miała za zadanie przedstawić uczestnikom inny punkt widzenia.
Członkowie nauczyli się podstaw zupełnie nowego języka, poznali, co oznacza miganie i savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnością oraz na własnej skórze zmierzyli się z codziennymi trudnościami ludzi z niepełnosprawnością.
Wspólnie zastanowiliśmy się na czym polega dostępność, a także nad tym jak my możemy ją poprawić.
Gra odbyła się 21 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 171 im. Stanisława Staszica oraz 27 kwietnia w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 82 im. Jana Pawła II.
Grając w grę Powstrzymaj epidemię uprzedzeń, uczniowie pokonali wirusa nienawiści.
Pierwszym krokiem do walki z dyskryminacją była znajomość podstawowych praw człowieka, to ona pozwoliła naszym uczestnikom stać się tolerancyjnymi członkami społeczeństwa wobec osób innej narodowości, wyznania czy grup etnicznych.
14 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 157 im. Adama Mickiewicza wspólnie zastanowiliśmy się nad tym, jakie prawa i wartości są dla nas najważniejsze, a także wprowadziliśmy nowe zasady, które chcielibyśmy, aby funkcjonowały na co dzień.
W tamtym roku w ramach projektu przygotowaliśmy scenariusze lekcji, które pedagodzy, nauczyciele, wychowawcy mogą wykorzystać podczas zajęć szkolnych.